Catatan Popular

Sabtu, 10 Julai 2010

ALAHAI DUNIA ARTIS

Sebelum saya meneruskan segala apa yang saya ingin tulis dari sudut pandangan dan hati saya terlebih dahulu saya ingim meminta maaf kepada semua artis-artis di Malaysia dan Indonesia KERANA APA YANG SAYA TULIS DISINI AKAN MEMBUATKAN ADA YANG TERASA HATI.

Sekarang ini kita dikejutkan oleh beberapa cerita yang tidak elok menegenai artis artis yang terlampau.
Mula-mula kita bercerita kesah artis kita yang sudah berani melakonkan watak -watak yang mendedahkan aurat mereka dan ada yang boleh berkata Saya yang bersetuju untuk berbogel tetapi jangan terkejut andasemua tidak nampak “anu” saya kerana saya sudah “menyembunyikannya pelik betul bunyinya macam mana beliau boleh sembunyikan alat sulitnya itu?, ini lah akibatnya jika masih ada Islam Baka dalam diri kita,walaupun ianya sekadar lakonan tetapi dari segi hukum agama haram jika kita mendedahkan aurat kita kerana kita ada sifat malu dan jika pelakon itu jenis tak tahu malu tak tahu la pulak.
Ada satu kesah seorang pelakon yang jugak berbogel dalam filem mistik lagi la real kata orang puteh,inilah kesahnya pening kepala jika memikirkannya tak ditegur kita pula yang berdosa.
Dinegara jiran lain pula kesahnya kesah Ariel Peterpan dengan filem prononya yang membabitkan dua aris wanita Cut Tari dan Luna Maya.
Kenapa kita menjadi semakin berani mencabar hukum Allah s.w.t adakah kita tidak lagi mempercayai Allah adakah kita tidak memikirkan hari pembalasan.
Apa yang saya harap kan i tiada pelakon-pelakon wanita baik di Malaysia mahupun di Indonesia akan mengikut langkah-langkah drastik mereka.
Ingatklah bahawa setiap gerak dan diam kita akan dicatit.

Tiada ulasan: