Catatan Popular

Rabu, 3 Februari 2010

KES DATUK SERI ANWAR IBRAHIM


Aku terbaca dalam Berita Harian on line dan membaca satu liputan kes Datuk Seri Anwar,he he geli aku membacanya,betul atau tidak perkara liwat itu berlaku hanya Allah sahaja yang tahu tetapi yang peliknya kenapa Mohd Saiful mengikut kehendak Datuk Seri Anwar tak tahu kah dia untuk melawan.

Kalau Tiger Woods skandal sexs nya terbongkar satu persatu apa bila rahsianya telah diketahui oleh isterinya tetapi dalam kes Datuk Seri Anwar kenapa Mohd Saiful sahaja yang tampil membuat laporan dan takkan Datuk seri Anwar dengan Mohd Saiful sahaja tentu ada yang lain dan jika betul Datuk Seri Anwar mempunyai selera seperti kaum Lut maka wajib lah jika ada orang-orang seperti Mohd Saiful tampil untuk menjadi saksi.

Kalau kita ikuti kes Datuk Sri Anwar Ibrahim ini maka akan timbul segala cerita-cerita lama dan tilam akan dingkut kehulu hilir dan sudahnya dua-dua mendapat malu.

Dalam kes Datuk Seri Anwar ini kita sebagai seorang Islam seharusnya perlu menginsafi dan mengrenungi sejenak bahawa kita sudah semakin jauh dari Islam dan jika Mohd Saiful mempunyai keimanan yang kuat dia boleh menolaknya dengan baik dan kenapa beliau mengikut kehendak Datuk Seri Anwar.

Apa-apa pun kita tunggu dan lihat apa keputusan makamah dan jika benar Datuk Seri Anwar melakukan perkara yang dikutuk oleh Allah itu maka kita wajib menolak seorang pemimpin yang mengamal kehidupan yang songsang jika tuduhan itu satu fitnah maka Mohd saiful harus bertaubat diatas tuduhan dan sumpah laknat yang dilakukannya dan sesungguhnya Allah yang MAHA BENAR DAN MAHA MENGETAHUI semoga Malaysia akan terus aman dan maju walaupun ianya ibarat api dalam sekam.


KAUM LUT

Kaum Nabi Lut adalah adalah kaum yang gemar melakukan kesumbangan yang dilakukan oleh seorang manusia sebelum mereka,mereka mendatangi lelaki dengan hawa nafsu dan bukannya perempuan dan melakukannya juga dimajlis majlis.

Kejahatan mereka ditambah dengan mendustakan utusan Allah berseta amaran-amaran yang didatangkan kepada mereka,mereka sebenarnya orang-orang yang durhaka berdosa dan fasiq.



Tiada ulasan: