Catatan Popular

Sabtu, 13 Mac 2010

MACAM MACAM GILA

Didalam keadaan cuaca yang sekejap panas sekejap sejuk otak manusia sudah menjadi semakin biul dan sewel,macam macam perkara yang terjadi kebelakangan ini kes bunuh budak kawin budak dan adakah perkara ini disebabkan kita sudah semakin menjauhkan diri dengan Allah.
Setelah kes budak didera dipadang bola timbul pula kes bapak budak kawinkan anak nya yang baru berusia 11 tahun ikut sunah nabi katanya,ha ha bab kawin aje ikut sunah nabi yang lain lain nya macam b###..
Nabi mengawini Asiah bt Abubakar ketika berusia 6 tahun itu memang benar,tetapi Nabi menegakkan ajaran Islam mengikut Al Quraan tetapi kita hanya mengikut Nabi apa bila nafsu kita terhadap wanita apa kah ini yang disuruh oleh Islam.
Ingatlah dunia ini semakin lama semakin mengembang mungkin esok atau lusa Allah akan melipat bumi ini seperti tikar dan apa bila kita dihadapkan diapi neraka barulah kita sedar dan insaf ketika itu semuanya sudah terlambat.
Untuk bapa budak yang nikahkan anaknya dengan seorang yang berusia 40 tahun itu kembalilah kepada ajaran Islam yang sebenar benarnya,janganlah terpadaya dengan guru guru yang cuba yang menyesatkan kita,anak adalah anugerah dari Allah jangan samakan anak kita dengan Isteri Nabi iaituAsiah amat jauh sekali perbezaanya sepeti langit dan bumi.

Jangan bemimpilah kalau setakat mengawini anak yang berusia 11 tahun demi mengharapkan syurga Allah kerana oramng yang mengikut segala suruhannya pun belum tentu dapat masuk kesyurga.

1 ulasan:

ju berkata...

Penuh le hospital bahagia nanti,boleh buat liputan kat tg rambutan pulak,nak nengok rame ke dah gile atau buat2 gile..

Ade yg nak jatuh hukum gantung tapi dapat surat dari doktor kate sakit mental mase tu,kira tak sedo diri le,maka tak jadi le kene gantung..selamat le deme2 ni...

Ko pecaye ke lim....