Catatan Popular

Sabtu, 6 Februari 2010

MEMANG MACAM SETAN

Sungguh malang nasib seorang gadis yang dirogol oleh tiga orang yang telah dikuasai oleh nafsu,sudah lah diperkosa aksi rogol pula dirakam,tetapi peristiwa tersebut berlaku oktober tahun lalu dan kenapa setelah lima bulan berlalu gadis tersebut tidak membuat lapuran polis bahawa dia dirogol dan kenapa aksinya dirogol tersebar ditalifon bimbit beliau masih belum mahu membuat lapuran polis.
Apa yang peliknya keluarga gadis tersebut juga tidak mahu membuat lapuran polis kononnya malu,nasib baik mak bapak gadis ini sahaja yang mempunyai sikap yang begitu kalaulah satu Malaysia mempunyai mak bapak yang sebegini maka gelak besarlah semua perogol-perogol dan bermaharaja lela lah mereka.
Ada kemungkinan salah seorang perogol mempunyai pertalian yang rapat dengan keluarga gadis tersebut,untuk mengelak maruah mereka tercemar maka mereka terpaksa mendiamkan diri.
Orang yang tidak tahu apa itu undang-undang mereka akan membiarkan maruah mereka tercemar dan mereka sanggup mendiamkan diri dari membuat sesuatu.
Walau apa pun jika kita tidak mempunyai keimanan yang kuat dan tidak mengikut hukum Islam dan menjauhkan diri dari Al-Quraan dan Hadis maka kes kes sebegini akan trus berulang dan berulang.

Tiada ulasan: