Catatan Popular

Selasa, 23 Februari 2010

JANJI ALLAH DAN JANJI MANUSIA



Aku menerima lagi komen dari kakak BULAN HIJAU mengenai perkampungan yang ingin dimajukan oleh kerajaan,beliau berkata perkampungan itu telah lama dirancang untuk dibangunkan sehingga Perak jatuh kepada pembangkang,dan berjaya dirampas semula dengan rakusnya oleh kerajaan tetapi masalah penduduknya tetap sama.
Apa yang diperkatakan oleh kakak bulan hijau itu ada benarnya perkampungan tersebut telah lama diteroka semenjak Matan Adun yang lama Datuk Azman Mahlan lagi pemasalahan seperti gearan tanah,elektrik,air dan jalan,tetapi kakak Bulan Hijau ini belum pernah atau tak ambik tahu atau tak tahu perkembangan perkampungan ini sekarang untu pengetahuan kakak Bulan Hijau bahawa perkampungan tersebut telah dibuat jalan tar dan air telah pun masuk.
Mungkin apa yang dijanjikan oleh kerajaan terhadap perkampungan ini agak lambat tetapi sekurang-kurangnya kerajaan telah mengambil satu pengajaran kejatuhan sementara Perak kepada pembangkang bahawa rakyat tidak lagi seperti dahulu yang senag-senang ditipu dengan janji manis apa bila musim mengundi tiba.
Janji tetap janji jangan hanya pandai membuat janji tetapi tidak ditepati ini adalah perbuatan orang-orang munafik,kepada kakak Bulan Hijau kita tunggu sahaja apa yng berlaku seterusnya terhadap perkampungan ini dan jika kerajaan gagal menkota apa yang dikata maka kita tunggu Pilihan Raya akan datang dan jika pembankang menang boleh ke pembangkang membangunkan perkampungan tersebut,dan bagi saya hanya janji Allah yang lebih betul dan tepat.

1 ulasan:

ju berkata...

Dah jenuh berteriak dan melalak baru le nak bagi macam2,tambah dapat masuk tv atau surat kabo,biasa le mule buat janji melangit nak bagi itu ini.

Jangan ingat aku tak tau kg ni,sape yg tingge kat sane pun aku tau le...ingat ko sorang aje org bidor ke?

Akak rase baik ko buat temuramah dengan org kg ni,tanye le berape lame dah tingge kat sini,dah ade gran ke,api ayo dah ade ke....yb mane yg dah dtg...nak dapat bantuan cepat ko call aje karam singh walia,gerenti settle problem deme ni.