Catatan Popular

Khamis, 31 Disember 2009

SELAMAT TAHUN BARU 2010

Detik 12 malam masuklah tahun 2010 terbukalah segala azam baru,maka penuhlah dimalam tahun baru anak-anak muda didataran dataran untuk meraikan azam baru mereka.
Apa yang pasti dimalam tahun baru ini maka ramailah anak anak luar nikah akan lahir kedunia ini,maka bertambahlah lagi dosa dosa mereka dimalam ini.
Maka menangislah sang gadis apala kesucian mereka ditebuk oleh sang musang durjana,maka berjanjilah sang musang durjana bahawa dia akan bertanggung jawab diatas segala dosa itulah janji mereka setiap tahun.
Cuba kita renungkan kembali pada setiap tahun baru apa perkara yang paling berfaedah yang pernah kita lakukan ingat umur kita tidak selamanya panjang pasti disatu masa dan ketika, kita akan kembali ketempat asal dan apa bila nyawa berada dihujung kerongkong tidak ada bergunanya kita menyesal pada setiap apa yang kita lakukan.
Apa yang aku harap kan pada tahun baru ini tidak ada ibu ibu yang zalim mmembuang anak anak yang tidak berdos,aanak anak yang durhaka dan bapa bapa yang sanggup meratah darah dagingnya sendiri.
Aku ada tebaca dalam harian metro bahawa menatu mengawini bapa mentua kononya untuk mengelak fitnah kertana bapa mentua selalu mengunjungi rumahnya untuk melihat cucu yakni anakanak perempuan tadi,tidak kah mereka tahu bahawa mereka ini haram menikah inilah kalau tidak mahu belajar dan bodoh sombong.
Pada tahun baru ini marilah kita memperbaiki kualiti dan jati diri dalam kehidupan kita,jangan hanya fikir keseronokan pada malam tahun baru sahaja.


Tiada ulasan: