Catatan Popular

Ahad, 19 April 2009

MAJLIS MAKAN MALAM BERSAMA PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT 2


Pakcik pakcik dari kg poh

Dato Nizar menyampaikan ucapan yang bersemangat Beliau berkata bahawa kemenangan nya diBukit Gantang adalah satau isyarat kepada kerajaan BN bawa rakyat mahukan kembali hak mereka.


Belaiu Mengucapkan terima kasih kepada semua penggundi kerana telah menggundi beliau.


Beliau berkata bahawa rakyat sekarang tidak mahu politik yang membezakan kaum dan kerajaan yang mengamalkan rasuah.


Beliau berkata bahawa kehidupan rakyat dibukit gantang belum ada kemudahan air elektrik dan jalan yang sempurna,belaiu berjanji akan mengembalikan hak rakyat.
Hairan ye apa yang pemimpin BN buat.





Exco paling popular ceramah nya memang ditunggungu tunggu sehinggakan Beliau bercakap cina pun orang melayu turut bersorak begitu hebat aura exco ini,sanggup belajar Al Quran untuk menarik perhatian orang orang melayu yang beragama islam.



Tetapi harus dingatkan jangan hanya mengambil sebahagian ayat AlQuraan sahaja dan diharap beliau akan belajar sehinga 30 juzuk Al Quraan dan tidak menggunakan ayat ayat tertentu untuk kepentingan diri ,dan sebagai seorang Islam kita juga wajib mengetahui ayat ayat Al Quraan jangan main sorak je kalau satu ayat yang dibaca oleh Exco ini salah maka kita juga yang akan mendapat bahagian nya.



Walau apa pun Shabas diucapkan kepada beliau kerana sanggup belajar dan mendalami Al Quraan,orang orang kita bila lagi nak belajar jangan ashik nak bersorak jer,ingat lah Al Quraan itu adalah perkataan perkataan dari Allah sudahkah kita semua memahami ayat ayat suci itu.




Dato Nizar bersama Exco dari selangor,kenapa pemimpin BN susah datang apa bila dijemput oleh rakyat,hina sangatkah kami bila sudah kalah baru lah teringat dekat rakyat barulah nak nak tengok jalan yang sudah lama berlubang disana sini.





Macam kenal jer akcik yang bersongkok dan berbaju batik dalam gambar,bukankah dia didalam akhbar sinar tempoh hari.







Dato Nizar berangkat pulang






Tiada ulasan: